Parama dėkojame




Sprogimas

Skanaujame salotas: kaip paįvairinti šio patiekalo skonį ir padidinti jo maistinę vertę?

salotosSalotas skanaujame ištisus metus – vasarą skiname jas tiesiai iš daržo ar įsigyjame šviežių turguje, ar kitoje mėgstamoje prekybos vietoje. Žiemą dažnai tenka pirkti iš svetur atkeliaujančius mišinius, tačiau kasdien pietums ar vakarienei renkantis tuos pačius ingredientus šis patiekalas gali pabosti. Žinoma, tam, kad taip nenutiktų, pakanka vos keleto patobulinimų skonio atžvilgiu – apžvelkime, kuo gi skaninti salotas, kad šios ne tik pamalonintų gomurį, bet ir būtų puikios maistinės vertės?

Padažų menas

Turbūt niekas nesuabejotų, jog bene daugiausia skonio salotoms suteikia skonių gausus padažas. Esame tikri, kad net ir kasdien gamindami tos pačios sudėties salotas, pakeitę sodrų jų užpilą atrastumėte dar neragautus poskonius bei kitaip žvelgtumėte į visiškai įprastus produktus. Skirtingi padažo skoniai išlaisvina visas geriausias salotų ingredientų savybes ir jungia jas tarpusavyje, todėl skonis tampa subalansuotas, o tekstūra – maloni ir viliojanti užkąsti. Dažnai salotas pietums ar vakarienei skanaujantys susiduria su klausimu – o kuo pakeisti kasdien naudojamą alyvuogių aliejų ir citrinos sultis? Pasirinkimas šiandien – nepaprastai platus: aliejų galite paskaninti skiltele trinto česnako, pridėti aromatingų prieskoninių žolelių ar įvairių rūšių pipirų, naudoti lydyto sviesto ir aliejaus mišinį ar kitaip improvizuoti. Verta išbandyti ir kitus šalto spaudimo aliejus, kurie savo organizmui naudingomis savybėmis prisideda prie bendros patiekalo maistinės vertės. Salotoms skaninti ypač tinka natūralus pluoštinių kanapių sėklų aliejus, pasižymintis žemišku ir sodriu skoniu. Malonus riešutų poskonis suteiks naujo žavesio net ir kasdien valgomoms salotoms, o jo turtinga sudėtis galimai prisidės ir prie jūsų geros savijautos. Vos lašelyje šio „žaliojo aukso“ gausu žmogaus organizmui taip svarbių polinesočiųjų riebalų rūgščių, vitaminų A, B1, B2, B3, B6, C, D ir E bei tokių mikroelementų kaip cinkas, geležis, kalcis, kalis ir magnis. Prisijaukinti kanapių sėklų aliejų verta ir dėl galimos teigiamos įtakos virškinimo, širdies ir kraujotakos, kaulų ir raumenų sistemoms bei imunitetą sustiprinti galinčių savybių. Tiesa, įsigydami šį produktą turėtumėte atkreipti dėmesį į spaudimo būdą bei pluoštinių kanapių auginimo būdą – rinkitės tik šaltą spaudimą ir tik be herbicidų bei pesticidų užaugintą produkciją. Apie kokybišką kanapių aliejų byloja ir jo žymėjimas žalios rakto skylutės simboliu – toks suteikiamas tik maisto produktams, kurių sudėtis yra palankesnė sveikatai.

Prisijaukinę kanapių produktus, taip pat galite išbandyti ir iš moliūgų sėklų spaudžiamą aliejų – šis taip pat nenusileidžia savo maistine verte, o skirtingi poskoniai gali nulemti net skirtingą patiekalų skonį. Salotoms ypač tinkamas iš kiek pakepintų sėklų spaudžiamas aliejus – šis įprastai yra aromatingesnis ir išraiškingesnis, tad idealiai tinka viso patiekalo ingredientų sujungimui.

Sudėties karuselė

Savaime suprantama, kad ne mažiau už užpilą svarbi ir pati salotų sudėtis. Šis faktorius lemia ne tik bendrą skonį, bet ir maistinę vertę, todėl pasirūpinti balansu yra tiesiog būtina. Įprastai salotas gardiname tokiais priedais kaip kepta, rūkyta ar garuose virta paukštiena, skirtingų rūšių sūris, tunas, lašiša, virti kiaušiniai, o tekstūrai traškumo suteikiame ant viršaus barstydami duonos traškučius ar smulkintus skrebučius. Vis dėlto, pastarieji, nors ir skanūs, tačiau patiekalui neprideda didelės maistinės vertės – verčiau rinktis sėklas ir riešutus. Tiesiog tobulo traškesio suteikia moliūgų ir kanapių sėklos, o jų turtinga sudėtis gali padėti tiek jūsų virškinimo sistemai, tiek bendrai savijautai. Be to, šių priedų skonis kur kas labiau paryškina visų ingredientų skonius ir geriau jungia juos tarpusavyje nei iš baltų miltų kepinių pagaminti priedai.  

Na, o jei jau kuris laikas į kasdien ruošiamas salotas žiūrite be didelio susidėmėjimo, atverkite duris improvizacijai – įmaišykite šviežių ar džiovintų vaisių, sūrį keiskite pakepintu tofu, o mėsos gabalėlius iškeiskite į keptas daržoves. Taip pat galite tarpusavyje keisti jums įprastus produktus – taip netikėtai galite atrasti nepaprastai skanų derinį.

Pagrindo esmė

Na, ir žinoma, norint skanauti gardžias salotas, ne mažiau svarbu yra pasirūpinti tinkamu pagrindu, kurį sudaro įvairios daržovės. Bene daugiausia vietos dubenyje užima įvairiausių rūšių salotos – pastarosios taip pat turi skirtingų tiek maistinių, tiek skonio savybių, todėl rinkitės dėmesingai. Mėgstantiems švelnius skonius bene geriausiu pasirinkimu gali tapti Pekino kopūstai, Iceberg ar lapinių burokėlių salotos, špinatai, sultenės, na, o mėgstantiems kartumo turinčius ir ryškesnius poskonius, verta įmaišyti gražgarsčių ar smulkintų raudonųjų gūžinių trūkažolių. Jei nesate tikri dėl savo mėgstamų skonių, galite išbandyti mišinius – jų galite rasti beveik visose prekybos vietose, o paragavę tikrai lengviau nuspręsite, kurie skoniai yra jums labiau priimtini.

Eksperimentuokite ir su kitomis daržovėmis – pomidorais, agurkais, ridikėliais, kaliaropėmis, salierais. Skirtingomis proporcijomis sumaišę šiuos priedus skanausite visiškai kitokius derinius, todėl salotos tikrai taip greitai neatsibos ir ilgai išliks mėgstamu patiekalu.

24-12

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode